Πέμπτη 6 Απριλίου 2017

Απάντηση για την Γέφυρα στου Χαλαζιά


Σε απάντηση του  αρ. πρωτ.Α/1/09/07/34/13711 της 13 Μαρτίου 2017 εγγράφου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Κατασκευής Έργων  Κεντρικής και Δυτικής Ελλάδος  (ΕΥΔΕ) Τμήμα ΠΑΘΕ και ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ που υπογράφεται από τον κ. Ζήσιμο Καρβούνη Πολ. Μηχ. αναφέρονται τα παρακάτω :

Πράγματι όπως  σημειώνεται στο κείμενο προβλέπονταν, με την κατασκευή της Ιόνιας οδού  «πάντα στην συγκεκριμένη θέση της Ζεστής»,  ένας ανισόπεδος κόμβος. Κόμβος ο οποίος κατασκευάσθηκε και βρίσκεται 5 χιλιόμετρα μακριά από το Μεσολόγγι προς το Αντίρριο. Είναι ο μοναδικός κόμβος,  σε μια άσχετη περιοχή, εκτός της διασταύρωσης της Ιόνιας με την υπάρχουσα Εθνική οδό, τον μέχρι τώρα Δυτικό Άξονα της χώρας. Μια διασταύρωση πού έγινε μόνο με μια άνω γέφυρα 80 μ. μήκους ακριβώς βόρεια της πόλης χωρίς κόμβο.
   Στον Δυτικό αυτόν Άξονα η πόλη του Μεσολογγίου είχε πρόσβαση σε τρία σημεία. Ανατολικά  προς το Αντίρριο με την οδό Ναυπάκτου, στο μέσον στα φανάρια της Αγριλιάς και δυτικά στην Θέση του Χαλαζιά. Με τον νέο, την Ιόνια, μόνο σε ένα σημείο και πολύ μακριά από τα παραπάνω τρία σημεία.
Ο μοναδικός αυτοκινητόδρομος, με δυο λωρίδες κυκλοφορίας  στην πόλη του Μεσολογγίου, είναι η Περιμετρική οδός δυτικά. Κατασκευάσθηκε για να ενώνει πάντα το λιμάνι με τον οποιονδήποτε αυτοκινητόδρομο  ταχείας κυκλοφορίας,  που μέχρι σήμερα ήταν ο Εθνικός δρόμος  στη θέση Χαλάζιά. Όλα αυτά τα παραπάνω  η επιστημονική ομάδα  που εκτέλεσε τις μελέτες της Ιόνιας οδού έπρεπε να τα γνώριζε και για την καλή λειτουργία της πόλης να τα είχε λάβει σοβαρά υπόψη της.    
Αναφέρεται στο έγγραφο ότι δεν υποβλήθηκαν «ενστάσεις καθ’ όλη την διαδικασία διαβούλευσης». Εννοεί την περίοδο 2004-2005. O  Δήμος Μεσολογγίου εκείνη την εποχή δεν είχε  την άρτια τεχνική υπηρεσία, που θα μπορούσε να ασχοληθεί και να εκφράσει άποψη για  την  νέα κατάσταση που θα δημιουργούνταν με την χάραξη της νέας οδού,  και  τις όποιες συνακόλουθες συνέπειες.   Αυτό έπρεπε να το γνώριζε η μελετητική ομάδα και η επίβλεψη από μέρους της πολιτείας καθ΄ όλη  την διάρκεια της διαβούλευσης.  Το  ελάχιστο που θα μπορούσαν  να κάνουν ήταν να προσέλθουν  στον Δήμο και να ενημερώσουν  τους πολίτες για την νέα διαμόρφωση των πραγμάτων,  κάτι που δεν έγινε ποτέ. Δηλαδή  «ξέρετε πολίτες του Μεσολογγίου εκεί που είχατε τρεις προσβάσεις στον δυτικό άξονα πλέον στον νέο αυτοκινητόδρομο την Ιόνια θα έχετε μόνο μία στη ζεστή 5 χιλιόμετρα προς το Αντίρριο. Πως θα βγαίνετε από το λιμάνι σας ή πως θα μπαίνετε κόψτε το λαιμό σας».

Συνάμα είναι λάθος  για τον υπογράφοντα το παραπάνω έγγραφο του ΕΥΔΕ να σημειώνει… ημερομηνίες για την ολοκλήρωση του έργου και ότι όλα τα προηγούμενα χρόνια… δεν έγινε καμιά παρέμβαση στο στάδιο της σχεδίασης των μελετών της Ιόνιας κ.λπ. κ.λπ.  Πριν δύο χρόνια, πριν αρχίσουν οποιεσδήποτε εργασίες στην θέση Χαλαζιά, (και αυτό φαίνεται από την ανάρτηση άρθρου μου 14/2/2015 «Έξοδος, όχι γέφυρα στου Χαλαζιά» στο διαδίκτυο και στον τοπικό τύπο),  ενημέρωσα σχετικά τον Κ. Καρβούνη για  το λογικό και δίκαιο αίτημα της πόλης,  δηλαδή  να μην γίνει η προβλεπόμενη γέφυρα  ή  Άνω Διάβαση   (δεδομένου ότι ο κόσμος θα μπορούσε να κινείται από άλλο σημείο ) στου Χαλαζιά,   αλλά μόνο μια έξοδος για τον ερχόμενο από Ιωάννινα προς το λιμάνι.  Τότε ο κ. Καρβούνης αντί της απάντησης που αναφέρει στο έγγραφό του τώρα,  ότι δηλαδή  «καθίσταται ανέφικτη η τροποποίηση του σχεδιασμού του έργου με προσθήκη νέου ανισόπεδου Κόμβου που προϋποθέτουν μελέτες κλπ. κλπ.»   μου αντέτεινε, για την αρνητική του θέση,   ως αιτιολογία ότι θα χρειάζονταν στην περίπτωση της εξόδου από την Ιόνια,  η εγκατάσταση επί πλέον διοδίων με τις συναφείς χρεώσεις συντήρησης και λειτουργίας.  Αυτό αποδείχθηκε περίτρανα   ότι είναι λάθος γιατί και αυτή  η κατασκευή των διοδίων στη Ζεστή, έτσι όπως διαμορφώνεται το δίκτυο διοδίων, δεν πρόκειται να λειτουργήσει ποτέ και σίγουρα θα ξηλωθεί. Ένα κόστος από λάθος θα ζημιώσει την  τσέπη μας κατά χιλιάδες ΕΥΡΩ   και που υπερβαίνει κατά πολύ μια αυτονόητη και με ελάχιστα έξοδα παράκαμψη από την Ιόνια οδό, κάτω από την κατασκευασθείσα γέφυρα του Χαλαζιά ,   προς το λιμάνι. Με μια αυτοψία με την ομάδα του ο κ. Καρβούνης  θα πεισθεί και για τα λάθη που έγιναν στην σχεδίαση  αλλά και για το ελάχιστο κόστος που θα απαιτηθεί για μια παράκαμψη προς  την Ιερή Πόλη του Μεσολογγίου που τόσα έδωσε στον Αγώνα για την Ελευθερία και για την Αναγέννηση του Έθνους. .    
                                                                                                 Θεόδωρος  Μυλωνάς 

    Επ. Αγρονόμος Τοπογράφος Μηχανικός